Типи автомобільних шин: відмінності літньої і зимової гуми

0
1

Досі серед автомобілістів не згасають суперечки на тему: «На чому ж від’їздити майбутній сезон?» Сьогоднішній ринок автомобільної гуми надає масу рішень, здавалося б, на всі випадки життя. Як же розібратися у всьому цьому різноманітті «літньої», «зимової», «шипованой», «всесезонної» та інших видах покришок?

[do action=»h2-2″]Почнемо з основних характеристик автомобільних шин[/do]

Відомо, що будь-яка резина, як і майже всі полімери, змінює свої властивості під впливом температури. При низькій температурі вона стає твердіше, а при високій — м’якше.

Це означає, що одна і та ж шина, з одним і тим же малюнком протектора може повести себе на дорозі абсолютно по-різному, при різних температурах за бортом. Це властивість і лягло в основу поділу автомобільних шин на «зимові» і «літні». Зимова залишається досить м’якою в люті морози, а річна — не розпливається по асфальту в спекотні дні. Це найважливіший фактор, що визначає збереження нормального зчеплення з дорожнім покриттям.

Є ще і так звана всесезонна гума, усереднена по цьому фактору. Використання її актуально в середньому кліматі, без суворих морозів і спопеляючої спеки.

Другим, не менш важливим параметром є малюнок протектора.

Практично вся «зимка» обладнана агресивним глибоким протектором з роздільними ламелями. Це дозволяє їй ефективно працювати по пухкому і вкатаному снігу, долати мокру снігову кашу. Звичайно, по сухому асфальту вона досить шумно. Але при низьких температурах за рахунок своєї в’язкості вона забезпечить хороші показники гальмівного шляху, поперечного зносу і загальної стійкості автомобіля. Використання такої гуми влітку зводить на «ні» всі її плюси. При високій температурі зимова гума «пливе», збільшуючи пляма контакту з покриттям, спотворюючи динамічні характеристики при різких маневрах і гальмуванні і сама набагато швидше зношується.

На літній гумі протектор покликаний ефективно відводити дощову воду з плями контакту шини з покриттям. Часто літні шини легко дізнатися по характерному малюнку «ялинкою». Така гума відмінно поводиться при відносно високих температурах влітку, як на сухому, так і на мокрому асфальті.

Всесезонна гума, знову ж таки, є компромісом, але не володіє повною мірою всіма властивостями і зимової та літньої гуми.

З приводу шипованої гуми — окрема тема. Вона хороша при ожеледі, але при звичайних умовах міської їзди в середній смузі, коли більшу частину часу їздиш по асфальту – це зайве.

В ідеалі, звичайно, варто мати і зимовий, і літній комплект автомобільних шин. Змінювати їх від сезону до сезону, та й горя не знати. Однак є випадки, коли «всесезонка» виступає у вигідному світлі. Наприклад, влітку по бездоріжжю вона краще, ніж річна справляється з глибокої брудом і піском за рахунок більш «гребе» протектора. І, як показує практика, – дорогу тримає непогано за будь-якої погоди, за умови адекватної прокладки між кермом і сидінням))). Тому «всесезонку» можна використовувати круглий рік, при помірному кліматі, не поринаючи в кучугури, не ганяючи по ожеледі. Але ці обмеження і прояви обережності повинні бути прописані в голові, а не в інструкціях. Тому будьте обережні, покладайтеся на здоровий глузд, а не на марку авто або гуми.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here