Все більше людей замислюються про те, щоб відпочивати в межах своєї країни або області. Адже не всім тепер доступні тури за кордон. Але і на Батьківщині є чимало місць для відмінного відпочинку! До деяких з них (наприклад, в Одесу, Львів) можна зручно дістатися на поїзді. А ось для відпочинку на природі знадобиться машина.

Навіть якщо у вас вже є автомобіль, далеко не факт, що ви зможете на ньому з комфортом дістатися до безлюдного мальовничого місця біля річки або загубленого кемпінгу біля моря. Автомобілі, розраховані на їзду по місту і мають маленький кліренс, можуть не впоратися з таким завданням, адже дороги до малолюдних місць відпочинку набагато гірше, ніж навіть наші розбиті траси.

Завзяті мандрівники-автолюбителі замислюються про те, щоб крім міського автомобіля, придбати недорогу «конячку», здатну возити найхитрішим дорогах.

[do action=”h2-2″]Яку машину вибрати тим, хто планує часто відпочивати з наметами на природі (у кемпінгах)[/do]

У цій статті будемо розглядати б\у машини, на яких зручно їздити на природу, оскільки ціни навіть на найдешевші нові авто зашкалюють.

1. Найдорожчі на нашому ринку старих авто – це Жигулі. «Копійки», «Шістки», «Сімки» та «Дев’ятки» цілком можна придбати в більш-менш хорошому стані.

Наприклад, на autoria ціни на Жигулі в хорошому (за описом продавців) стані коливаються в межах 800-1500 доларів. Хоч це і не позашляховик, але кліренс у Вазів вище і фактична вантажопідйомність побільше, ніж у багатьох бюджетних седанів. Та й таку машину не шкода «вбити» на наших бездоріжжі.

На своїй “Копійці” ми у свій час об’їздили весь Крим, а тепер їздимо на Десну.

ПЛЮСИ ЖИГУЛІВ:

  • Досить місткий багажник.
  • Досить високий кліренс (можна додатково підняти).
  • Недороге обслуговування.
  • Можна ремонтувати самостійно.
  • Помірне споживання палива (особливо якщо взяти авто на газу).

МІНУСИ:

  • Сидіння не розкладаються так, щоб було зручно ночувати в машині.
  • Не надто надійна, може часто ламатися
  • Прохідність все одно гірше, ніж у джипів і Ниви.
  • Малокомфортна, підходить для поїздок на недалекі відстані.

2. Нива (ВАЗ 2121). Ціни на цю машину в Україні стартують від 2-3 тисяч доларів (б\в, гарний стан).

ПЛЮСИ НІВ:

  • Відмінна прохідність! Крім повного приводу і роздавальної коробки з зниженими передачами, вона досягається вдалою геометрією. Коротка колісна база, практично відсутні «звиси» і величезний дорожній просвіт дозволяють долати серйозні перешкоди. Маючи кузовну несучу конструкцію, цей малюк може потягатися по прохідності з справжніми рамними позашляховиками світових брендів.
  • Дешевизна і доступність запчастин, широкий їх вибір по співвідношенню ціна/якість, простота конструкцій, ремонтопридатність і уніфікація вузлів з ВАЗовской «класики».

МІНУСИ:

  • Ергономіка, комфорт, дизайн залишають бажати кращого, що не дивно, враховуючи політику виробництва тих часів.
  • Двохдверна версія має відносно малу місткість, особливо для таких подорожей, де можна розкрити потенціал Ниви як позашляховика. Подовжена чотирьохдверна версія звичайно більше, але її довга кузовна конструкція вже не може претендувати на звання позашляховика по жорсткості і геометрії.
  • Двигун слабенький. В складних умовах пересіченій місцевості мало крутного моменту на «низах», мотор доводиться «крутити», або часто користуватися заниженою передачею, що підвищує витрату палива. І по місту він більш ненажерливий, ніж представники жигулевской «класики», не кажучи вже про сучасних моторах.
  • Кузов схильний до корозії, що характерно для багатьох старих автомобілів. І серйозній обробці їх тоді не піддавали при виробництві. Якісний капремонт продовжує їм життя, тільки його якість коштує чималих грошей.

3. Уази (“бобики” і “паляниці, пиріжки”). Якщо ви плануєте виїжджати на природу великою компанією або везете багато речей, то можливо варто доглянути УАЗ 2206 – так звану «буханець». Таке авто (на ходу, в більш-менш хорошому стані) можна придбати за 3-4 тис. доларів. А звичайний «військовий» УАЗик (нетюнингованный “бобик”) можна придбати від 1500 доларів. Нові Уази (Патріот, Хантер) і тюнінговані старі УАЗики стоять, звичайно ж, значно дорожче.

ПЛЮСИ УАЗІВ:

  • Дуже хороша прохідність! Можна переобладнати в справжній гірський позашляховик.
  • Велика місткість (УАЗ «хлібина»), можна не брати з собою палатки і спати в машині.

МІНУСИ:

  • Велика витрата палива.
  • Некомфортна при їзді, на такій машині далеко не заїдеш, заколише навіть водія)))
  • Може часто ламатися, складно купити УАЗ в хорошому стані, а щоб зробити його самостійно, доведеться вкласти ще таку ж суму.

Якщо ж вам потрібна машина не тільки для подорожей на природу, але і для поїздок на роботу, по місту і на далекі відстані, то доведеться викласти вдвічі більше навіть за б\у варіанти.

1. З порівняно недорогих мінівенів для великої родини можна розглянути Volkswagen T4 (Transporter). За таку машинку (передній привід, 7 місць, двигун 2.5) доведеться викласти від 7 тис. доларів. Але якщо вам потрібна надійна велика конячка – то воно того варте!

ПЛЮСИ:

  • Величезна місткість, вантажопідйомність.
  • Непогана геометрична прохідність (порівняно з іншими мінівенами за) завдяки великому кліренсу і незначним переднім і заднім свесам.
  • Можливість обладнати всередині якусь подобу «будинку на колесах», зі спальними місцями та іншої начинням для відпочинку на природі.
  • Досить висока надійність вузлів і агрегатів, за умови нормальної експлуатації.

МІНУСИ:

  • Габарити і оглядовість цього полугрузового мікроавтобуса вимагають певних навичок водіння, особливо в жвавих і тісних міських.
  • В силу віку моделі, потрібно особливо уважно поставитися до стану кузова. Можна нарватися на «добре» пофарбований, але гнила зсередини примірник. Якість антикорозійної обробки з заводу у них на висоті, але можуть вплинути жорсткі умови експлуатації.
  • Далеко не завжди можливо дізнатися їх «реальний» пробіг, тому краще діагностувати двигун на довіреній СТО. Такі машини широко використовувалися і використовуються в якості «робочих конячок» в малому і середньому бізнесі і, як наслідок, більшість з них ніколи не мали належного догляду та своєчасного обслуговування.

2. Ще однією популярною моделлю для подорожей по Україні та за її межі є позашляховик Hyundai Tucson.

ПЛЮСИ:

  • Комфортабельний, сучасний сімейний автомобіль.
  • Хороша геометрія і повний привід забезпечують солідну прохідність.
  • Відмінний баланс технічних і експлуатаційних характеристик і нетривіальний зовнішній вигляд зумовили велику популярність цієї моделі на нашому ринку, що спричинило широкий вибір комплектацій, аксесуарів та запчастин для неї.

МІНУСИ:

  • Ціна. Навіть 7-10-річні екземпляри з заявленим пробігом близько 150-200 тис. км, порівнянні за ціною з новим бюджетним авто В-класу, нехай навіть у найбідніших комплектації, але новим.
  • Як і завжди, при купівлі вживаного авто, є ризик нарватися на «вбитий» екземпляр. Так як ця модель знаходиться в тренді і морально не застаріли, продавці намагаються нівелювати всі видимі вади, додати зовнішній лиск і відчуття «свіжості» автомобілю, щоб вписатися в усталений ціновий коридор для цієї моделі на вторинному ринку. Під такою ширмою може ховатися безліч сюрпризів.

Звичайно ж, це далеко не весь список цікавих для туриста машин. Але оскільки в одну статтю все не уместишь, продовження буде слідувати… Вдалих вам подорожей!